Start Nyhetsarkiv Bibliotek Galleri Medlemmar Anslagstavla Kontakt

Åtgärder för att förbättra internetanslutningen via Bredband2

av Håkan Österholm 20 dec 2017, 12:56
Vi har under en längre tid försökt komma till rätta med de problem som en del boende i huset upplever där anslutningen till internet via Bredband2 är instabil och att det periodvis inte går att få kontakt med internet alls (man får ingen IP-adress från DNS-server och därmed ingen anslutning).
 
Bredband2 som är vår leverantör av internetanslutning till Stockholms Stads fibernät har försökt felsöka men en inte riktigt lyckats hittills. Nu har de uppdaterat mjukvaran i deras tre routrar som fördelar anslutningen i vårt hus och nästa steg är att "förnya tilldeningen", vilket kommer att utföras 2018-01-09.Detta innebär att alla som vill använda internetanslutningen via Bredband2 måste efter den 9/1 utföra en procedur enligt en given instruktion via sig egen dator för att återskapa anslutningen.Förhoppningsvis skall dessa åtgärder ge oss en bättre och stabilare uppkoppling till internet.
 
Läs brevet och instruktionen från Bredband2 (ladda ned genom att klicka på resp. ord).
Har ni frågor angående detta meddelande är ni välkomna att höra av er till Styrelsen eller via det i brevet angivna telefonnumret till support hos Bredband2.
 

 

 

Med vänliga hälsningar,
 
Styrelsen